PHA Køreskole

Spørgsmål og svar

Svar: Det er meget individuelt. Der vil altid være nogle som har let ved det, og som kommer hurtigere i mål end andre. Modsat er der andre som har rigtig svært ved at få det hele til at fungere, og skal dermed bruge mere tid i skolevognen. Så det er umuligt at svare på her og nu.

Svar: Det kan du sådan set godt, men så vil det blive et meget langt forløb.

Svar: Helst så hurtigt som muligt, så vi kan få sendt dine papirer til “godkendelse” på Borgerservice.

Svar: Som udgangspunkt: Nej! 1-2 % kan, men forvent at du skal have ekstra kørelektioner.

Svar: Det er ikke unormalt at det løber op i omegnen af kr. 20.000.- Det kan sagtens være billigere, men modsat er der også risiko for at det koster mere.

Svar: Du skal enten køre med Thomas, Henrik eller Peter. Du kan godt bede om at få en bestemt kørelærer. Så prøver vi at få det til at passe ind.

Svar: Så venter vi udenfor dit hus et kvarters tid, samtidig med at vi ringer/skriver til dig. Efter 15 minutter kører vi igen, og det er tabt tur. Afhængigt af omstændighederne koster det dig kr. 800.-såfremt at der ikke er en ander der kan springe ind på din tid.

Svar: Det kan du godt. Som udgangspunkt 12 timer før vi har en aftale, så vi kan nå at booke tiden til en anden.

Svar: Ja, men giv det lige en chance.

Svar: Vi tilbyder som udgangspunkt ikke kørsel i weekenden. Ingen regler uden undtagelser(se næste spørgsmål)Selvfølgelig kan det være nødvendigt at køre enkelte gange på normale fridage, men ikke fast. Hvis du ikke kan køre inden for normal arbejdstid, bør du overveje om det er det rette tidspunkt at tage kørekort.

Svar: Det kan du egentlig godt, men det koster lektionspris x 1,5 på hverdage, og lektionspris x 2 i weekenden og på helligdage. OGSÅ differentieret ud fra lovpakketilbud. Derudover er det den kørelærer som har vagten som du kører med, altså mulighed/risiko for forskellige kørelærere.

Svar: Ja, men du kan ikke forvente at få svar med det samme i vores fritid. Mellem kl 18:00-07:00 vil vi helst ikke modtage henvendelser, med mindre at det er MEGET vigtigt, såsom sygdom m.m.

Svar: Så reparerer vi den på kørelærerens regning.

Svar: Skade: Skolevognen bliver repareret på forsikringsselskabets regning. Totalskade: Vi køber en ny på forsikringsselskabets regning.

Svar: Økonomisk: Du er forsikret gennem bilens kaskoforsikring.

Svar: Nej. Prøvesagkyndig er helt tilfældig. Og husk at vi ikke bruger udtryk som “Dumpe Doris” Og “Klamme Karsten” om de sagkyndige. De er vores venner, og vi spiller på samme hold.

Kontakt PHA Køreskole

Har du nogle spørgsmål, eller ønsker du at vide mere, er du meget velkommen til at henvende dig allerede i dag. Sammen drøfter vi din situation, ønsker og behov.