Om køreskolen

PHA Køreskole

PHA Køreskole er ejet af Peter Højen Andersen, en 60-årig kørelærer med en solid baggrund fra STJERNQVISTS TRAFIKSKOLE. Med en passion for at uddanne kommende bilister startede Peter køreskolen som en fritidsbeskæftigelse i juli 2010. Over de sidste 13 år er skolen vokset og udviklet sig til en størrelse, der kræver fuld engagement og opmærksomhed.

Vores team består i øjeblikket af 3 erfarne kørelærere med forskellige kompetencer, der er tilknyttet PHA Køreskole. Sammen stræber vi efter at levere kvalitetsundervisning og støtte vores elever på deres rejse mod at opnå kørekortet.

Ved PHA Køreskole vægter vi ikke kun teoretisk viden, men også praktiske færdigheder og en forståelse for sikker kørsel. Vi er dedikerede til at skabe et positivt og støttende læringsmiljø, hvor hver elev kan føle sig tryg og velinformere

PHA Køreskole - Køreskole i Karlslunde. Køreskole som dækker hele sydkysten fra Vallensbæk til Køge: Karlslunde, Mosede, Solrød, Greve, Jersie, Ishøj, Vallensbæk, Køge.

Miljøbevidst

Vi prøver i PHA Køreskole at være så miljøbevidste som muligt. Det indebærer at al kommunikation foregår enten via mail eller Messenger. Dette for at spare på papir, toner og el. Der vil dog stadig blive udleveret nødvendig information samt TIPS & TRICKS i papirform. Papir der udleveres fra køreskolen, vil så vidt muligt være trykt på begge sider.

Køreskole med base i Karlslunde

Køreskolen holder til, dels i dejlige lyse lokaler på Ræveholmsvej 57 1. sal (oven på det gamle ALDI) og dels i min Seat Leon FR eller Thomas’ Audi A3. Og sidst men ikke mindst Henrik. Henrik hjælper til på køreskolen og kører i en Hyundai Tucson.  Derudover har vi en elbil – Kia EV6 – med “automatisk” gearskifte.

I teorilokalet er der en rar atmosfære, gratis vand, kaffe og te, internetopkobling, storskærm, plads til lidt privat snak.

Teoriundervisning kan ofte gå hen og blive kedeligt, så derfor lægger jeg jævnligt små opgaver og/eller konkurrencer ind, hvor der er chance for at vinde is eller kage.

Undervisningssystemet jeg kører hedder Teoriundervisning.dk. Det er internetbaseret, og foregår med mig som underviser, suppleret af billeder på storskærm.

Skulle du en aften være forhindret i at deltage, har jeg købt en opkobling til dig, så du kan studere hjemmefra din egen computer. Dette er tilladt i 4 lektioner ud af 29.

Manøvrebane foregår på KØGE MANØVREBANE med Thomas, Henrik eller mig som instruktør. I er 2-3 elever afsted ad gangen i 4 lektioner á 45 min. Dette sker i starten af forløbet.

Køreteknik (glatbane) foregår på FDM Sjællandsringen ved Roskilde, instrueret af en af de lokale kørelærere. Dette sker så tæt på køreprøven som muligt.

Kørsel i skolevogn er 2 lektioner á 45 min. ad gangen. Kørsel er fortrinsvis i lokalområdet – Køge- Roskilde og en enkelt tur til København.

Køreprøver foregår så vidt muligt i Roskilde eller Køge.

Nyttige links

Hvad skal du være opmærksom på når du vælger køreskole: www.sikkertrafik.dk/kørekort

Her kan du betale for din teori/køreprøve: www.betaling.koreprovebooking.dk

Teoriundervisning: http://www.teoriundervisning.dk

Lidt om alle reglerne vedr. kørekort.

Sagt om PHA Køreskole

Kathrine
Det har været en fornøjelse at køre med dig Peter, det vil jeg savne – vi kan køre om kap på motorvejen snart

Emilie
PHA køreskole! Kan jeg helt klart anbefale! det har altid været en stor fornøjelse at køre med Peter, og vi har haft en masse gode ture. Peter er rigtig god til at få en til at føle sig tryg. Og især hvis man har problemer med at styre sin nervøsitet.. Han kommer altid med gode råd, og det er altid så hyggeligt i hans selskab. Peter har virkelig hjulpet mig igennem hele forløbet, og fået mig til at tro på mig selv, og ikke give op. Peter er rigtig god til at tale med unge mennesker. Kunne ikke have ønsket mig en bedre og mere fleksibel og sød kørerlærer. Jeg kommer til og savne vores ture

Janni (mor til Emilie)
Kæmpe stort tillykke med kortet min pige. Og til dig Peter: Du er verdens bedste, sødeste og mest fleksible kørelærer, og det har været en fornøjelse at stå på sidelinjen og se hvor glad Emilie har været for at gå hos dig :-):-):-) Tusind tak

Pernille
Kan varmt anbefale alle at starte på PHA køreskole. Peter er virkelig en god lærer, og han forstår selv at gøre noget knap så spændende som teori hyggeligt, ved altid at have indlagt små konkurrencer hvor man kan vinde kage og andet guf. Desuden bidrager Peters altid gode humør til at man altid glæder sig til at komme derhen. Kørslen med Peter er også ganske hyggeligt, og han har altid lige en sjov historie eller to at fortælle på turen. Desuden er der hver uge mange forskellige tidspunkter for køretimer at vælge imellem, så man kan altid få en der passer ind i ens travle hverdag. PHA kan som sagt virkelig anbefales!

Magnus
“(Y)”

Siv
Dejlig køreskole med en helt igennem fantastisk kørelærer. Jeg kan varmt anbefalde ham til alle. Teorien foregår i hans lille bjælkehytte, hvor der altid er guf, hygge og godt humør. Køretimerne går aldrig stille for sig, og Peter forstår virkelig at skabe en god og behagelig stemning. Jeg kunne ikke have valgt bedre. Er fuldt ud tilfreds og mere til!

Nikolaj
Peter er simpelthen den bedste! 🙂

Lasse
Verdens bedste kørelære !

Kilde: dumpeprocent.dk og FB

Kontakt PHA Køreskole

Har du nogle spørgsmål, eller ønsker du at vide mere, er du meget velkommen til at henvende dig allerede i dag. Sammen drøfter vi din situation, ønsker og behov.